10 leuke webshop of winkel content ideeën voor februari

Content creatie

Een nieuwe maand staat weer voor de deur. 28 nieuwe dagen om toffe content te maken! Heb je even geen idee wat je moet posten deze maand? Geen paniek! In dit blog deel ik namelijk 10 leuke content ideeën voor februari. Denk bijvoorbeeld aan dagen als Valentijnsdag ❤️

10x content ideeën februari

Gebruik de lijst als inspiratie voor als je even niks weet, of misschien kun je nog een extra post bedenken met deze ideeën. Voor een stukje persoonlijkheid op je kanalen. Je kunt de ideeën op allerlei kanalen inzetten: denk aan Instagram en Facebook, LinkedIn, Stories, Pinterest, blogs en nog veel meer.

  1. Deel jouw plannen voor februari. Wat ga je deze maand doen? Heb je, ondanks de lockdown, nog plannen? Deel ze!
  2. Deel de leukste cadeautips voor Valentijnsdag. Februari is altijd de maand van romantiek en liefde. Heb jij in jouw winkel leuke cadeautjes? Deel de ideeën met jouw klanten, zodat ze inspiratie op kunnen doen. Deel ook meteen hoe ze het bij je kunnen bestellen als je geen webshop hebt. Meer ideeën om, met een gesloten winkel, toch te verkopen, vind je in dit blog.
  3. Op donderdag 4 februari is het Wereld Kanker Dag. We kennen waarschijnlijk allemaal wel iemand die kanker heeft (gehad). Doneer op deze dag (of de rest van de week) een deel van je winst en maak daar een bericht over.
  4. Doe een (live) Q&A met jouw volgers. Dit is een ontzettend leuke manier om interactie met je volgers en dus potentiële klant aan te gaan. Doe het bijvoorbeeld via de vraagsticker op Instagram Stories of ga live.
  5. Deel je nieuwste collectie of producten die nieuw zijn in je assortiment. Heb jij net nieuwe producten van verschillende merken toegevoegd? Of bijvoorbeeld de spring-summer-collectie van een merk ingekocht? Laat het zien!
  6. Deel het inpakproces van je bestellingen voor Valentijnsdag. Heb jij bestellingen die speciaal voor Valentijnsdag zijn? Pak ze met wat extra liefde in en laat zien hoe je dit doet.
  7. Communiceer een leuke actie voor (anti) Valentijnsdag. Misschien kun je wel een leuke korting geven op een bepaalde productgroep. Denk aan 14% korting. Of juist omdat je zo’n hekel hebt aan Valentijnsdag.
  8. Neem je volgers digitaal mee op inkoop. Laat zien hoe jij bepaalde keuzes maakt of betrek jouw volgers in het keuzeproces door middel van polls. Ze zijn namelijk heel nieuwsgierig naar hoe jij bepaalde keuzes maakt en wat je in je shop gaat krijgen. Deel daarom achteraf wat er binnenkort in de shop verschijnt of welke uitverkochte artikelen je weer kunt aanvullen.
  9. Deel een leuke review van één van je klanten. Krijg jij regelmatig leuke reviews van klanten? Of sturen ze foto’s van hun aankopen door, bijvoorbeeld via Instagram Stories? Deel ze!
  10. Deel de bestsellers uit je shop. Zijn er bepaalde producten die hard gaan? Licht ze uit! Misschien creëer je daarmee weer dat je volgers een bestelling gaan plaatsen, omdat ze het product niet mis willen lopen.

Nu kun jij gaan knallen met content op bijvoorbeeld jouw social media of in blogs en nieuwsbrieven. Vind je het alsnog lastig om deze ideeën om te zetten in daadwerkelijke content? Of heb je er niet genoeg tijd voor? Ik help je graag! Neem dan gerust contact met mij op voor de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een content brainstorm of het uitbesteden van social media en blogs.