15 leuke webshop of winkel content ideeën voor januari

Content creatie

Heb je geen idee wat je moet posten op social media? Ben je je creativiteit kwijt na de drukke decembermaand? Geen paniek! In dit blog deel ik namelijk 15 leuke content ideeën voor januari. Gebruik de lijst als inspiratie voor als je even niks weet, of misschien kun je nog een extra post bedenken met deze ideeën. Voor een stukje persoonlijkheid op je kanalen. Start het nieuwe jaar goed met een dosis content inspiratie!

15x content ideeën

Gebruik deze lijst voor content op social media, in blogs, voor Reels en Stories, voor mailings en nog veel meer kanalen!

  1. Deel een quote die jouw 2021 zal omschrijven. Mijn ‘mantra’ voor dit jaar is bijvoorbeeld ‘Do more of what makes you happy‘ en deze quote deelde ik op mijn social media.
  2. Deel je goede voornemens en doelen voor het nieuwe jaar. Wat wil je dit jaar meer of minder doen? En wat wil je bereiken?
  3. Op maandag 11 januari is het Bureau Opruim-dag. Is jouw bureau altijd een rommeltje? Mooi moment om op te ruimen. Deel vervolgens de before en after.
  4. Nieuw jaar. Een mooi moment om jezelf nog eens voor te stellen. Deel bijvoorbeeld 5 gekke feitjes over jezelf.
  5. Deel je nieuwste collectie of producten die nieuw in je assortiment zijn. Zo laat je meteen zien wat je in huis hebt en kunnen mensen gericht hun aankoop doen. Zeker nu ze misschien niet naar je fysieke winkel kunnen komen.
  6. Deel het inpakproces van je bestellingen. Doe jij er bijvoorbeeld veel moeite voor om alles in te pakken? Of schrijf je er een kaartje bij. Deel het!
  7. Haak in op Blue Monday (18-01) met een leuke actie. Zo kun jij de meest deprimerende dag van het jaar een beetje leuker maken.
  8. Neem je volgers digitaal mee in het inkoopproces/naar het inkoopcentrum. Laat bijvoorbeeld zien hoe jij bepaalde keuzes maakt, of betrek jouw volgers in het keuzeproces door middel van polls. Deel achteraf wat er binnenkort in de webshop verschijnt of welke uitverkochte artikelen je weer hebt aangevuld.
  9. Deel de verwachte trends voor de branche van jouw (web)winkel. Wat zit eraan te komen? Zijn er bepaalde kleuren of producten die ineens heel populair worden? Voorbeeld: de gedraaide kaarsen werden ineens helemaal hip en waren echt een musthave voor vele (online) winkels en iedereen wilde ze dan ook hebben.
  10. Deel je favorieten van je collectie. Uiteraard ben je dol op alles uit je collectie, maar kies bijvoorbeeld 3 tot 5 favorieten en zet deze in het zonnetje. Vertel ook waarom dit jouw favorieten zijn. Of laat eventueel een medewerker zijn of haar favoriete product uitlichten.
  11. Ben jij de eigenaar van de (web)winkel? Deel iets op Dag van de Directeur (31-1). Jij bent tenslotte de baas!
  12. Deel een leuke review van klanten. Krijg jij regelmatig leuke reviews van klanten? Of sturen ze foto’s van hun aankopen door? Deel ze!
  13. Vraag je klanten om hun leukste foto te delen, zodat jij die kunt delen. Voeg er eventueel een leuke hashtag aan toe.
  14. Doe een (live) Q&A met jouw volgers. Zijn er bijvoorbeeld veel vragen over de collectie of willen ze meer weten over jou en de winkel? Doe dan eens een Q&A in je Stories door middel van de vraagsticker. Of ga een keertje live op Instagram (kondig dit van tevoren even aan, zodat mensen weten wanneer ze hun vraag kunnen stellen).
  15. Laat de bestsellers zien. Welke producten lopen hard? Waar heb je er nog maar een paar van? Laat ze zien! Mensen houden er stiekem van als ze weten dat ze hun keuze snel moeten maken. Je kunt hiermee dus ook op=op stimuleren.

Nu kun jij gaan knallen met content op social media en andere kanalen. Kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan gerust contact met mij op voor de mogelijkheden voor een content brainstorm of het uitbesteden van social media en blogs.