Waarom jij contentmarketing moet inzetten voor je bedrijf

Contentmarketing

Het lijkt tegenwoordig wel alsof iedereen een bedrijf start of een webshop opent. Zelf vind ik het supertof dat je jouw dromen najaagt! Maar het zorgt ook voor veel meer concurrentie (of zoals ik liever zeg: concullega’s). Hoe zorg je ervoor dat jij eruit springt? Dat jij écht jouw lievelingsklanten aantrekt en ze bij jou komen én blijven (kopen)? Dat kan met contentmarketing. Dit is waarom jij contentmarketing moet inzetten voor je bedrijf.

Waarom contentmarketing voor je bedrijf?

De uitspraak “Content is King” ken je vast wel. En anders heb je hem bij deze geleerd en zul je hem nooit meer vergeten. Want: content is onmisbaar! Denk maar eens aan jouw website. Je kunt geen website neerzetten zonder teksten en beelden bijvoorbeeld. Of een webshop zonder producten en die producten kunnen weer niet zonder een beschrijving, foto’s en een duidelijke prijs. Zoals ik dus al zei: content is nog steeds de koning. Bovendien is contentmarketing een ontzettend mooie manier om jouw business te laten groeien en om je lievelingsklanten aan te trekken.

Daarom zijn dit de 5 redenen waarom jij contentmarketing moet inzetten voor je business:

1. Content is duurzaam

Content gaat lang mee. Je kunt de teksten op je website één keer in de zoveel tijd schrijven en dan gaan ze jaren mee. Hetzelfde geldt voor blogs: deze kunnen nog jaren vindbaar en relevant blijven in de zoekmachine. Zet daar maar eens tv- of radiocommercials en PR-activiteiten tegenover. Dit zijn vaak vluchtige manieren van marketing. Deze hebben een kortetermijneffect. Content gaat voor de lange termijn mee en kun je continu hergebruiken.

2. Betere vindbaarheid

Goede content kan zorgen voor een betere vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines. Niet alleen de teksten die je gebruikt op de ‘reguliere’ pagina’s van je website, maar ook landingspagina’s, productpagina’s en blogs staan vol content. Het gebruiken van de juiste keywords, een relevant en interessant verhaal voor jouw potentiële klanten en continuïteit in je content zorgt voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines. Dus is jouw content relevant, interessant en uniek voor jouw lievelingsklanten? Daar houden zoekmachines zoals Google van!

3. Content verhoogt je naamsbekendheid

Content – video, beeld, tekst en geluid – geeft jou de mogelijkheid om je verhaal te vertellen. Het verhaal van jouw bedrijf, jouw ondernemersverhaal, de verhalen van je producten en collecties of diensten. Op deze manier kun je je lievelingsklant echt kennis laten maken met jou.

4. Contentmarketing zorgt voor omzet

Waarom contentmarketing voor jouw business? Omdat het uiteindelijk op de lange termijn zorgt voor klanten en dus omzet! Dat hoor je natuurlijk het liefst. Je kunt jezelf laten zien, jouw producten/diensten en acties promoten, de problemen van je lievelingsklant oplossen of voorzien in hun behoeftes. En dat zorgt ervoor dat jouw lievelingsklant écht bij jou komt.

5. Content zorgt voor relaties

Met contentmarketing kun je een fantastische relatie met je klanten opbouwen. Door je (potentiële) klanten informatie te bieden, te inspireren of te amuseren met content, zorg je ervoor dat ze jouw business – naast de daadwerkelijke diensten/producten – gaan waarderen en vergroot je dus ook de kans dat ze terugkeren. Of je aanraden bij hun vrienden en familie. Je creëert échte fans!

Dus, waarom zou je nog twijfelen om contentmarketing in te zetten? Ik zeg doen! Wil je nog even een opfrisser wat content(marketing) precies is? In dit blog kun je daar meer over lezen.

Contentmarketing strategisch inzetten

Natuurlijk moet je niet zomaar iets doen als het gaat om content. Of doen wat jouw concullega op bijvoorbeeld Instagram doet, omdat “het werkt”. Als jij écht het verschil wil maken met je content, zul je moeten werken vanuit een strategie die voor jóú werkt. Zodat je precies weet wie jouw lievelingsklant is, hoe je diegene bereikt en hoe je plezier beleeft aan contentmarketing. Kun je wel wat hulp gebruiken? Ik help je graag! Kijk gerust eens rond op mijn website of vraag een GRATIS strategiesessie aan.